Hovedstadens Letbanes næst-nordligste station, Rævehøjvej, ligger mellem Helsingørmotorvejen og DTU. Udover boligområderne i Eremitageparken og villaområderne øst for motorvejen kommer stationen især til at betjene studerende og personale på DTU samt passagerer der skal til og fra Hempel og øvrige virksomheder i området.
Skift mellem letbane og motorvejsbus på Rævehøjvej
Rævehøjvej station vil desuden være oplagt, hvis man skal skifte til letbanen fra bus 150S, hvad enten man kommer fra København eller Nordsjælland - og vice versa.
Letbanens næst-nordligste station
Rævehøjvej station er næstsidste stop før letbanens endestation i Lundtofte. Som det kan ses på billedet herover ligger der granitskærver mellem skinnerne. I Lyngby-Taarbæk Kommune er strækningen ved Rævehøjvej Station eneste strækning med granitskærver.
Motorvej, busbane og letbane
Mellem Rævehøjvej station og Helsingørmotorvejen løber busbanen til bus 150S. Som det kan ses på billedet herover er busbanen afskærmet mod motorvejen af skærm, mens et hegn adskiller busbane og letbanestation.
Entrepriseleder John Isaksen fra Aarsleff Rail
På billedet herover ses John Isaksen fra Aarsleff Rail. Isaksen er entrepriseleder for samtlige 29 letbanestationer.
12.420 taktilsøm
På Rævehøjvej station er der brugt ialt 12.420 taktilsøm. Som det kan ses på billedet herover danner taktilsømmene et areal mellem perronens venteområde og letbanesporene. Sømmene fungerer som et opmærksomhedsfelt, der både skaber en visuel kontrast for seende og en fysisk.
Sømhovederne danner et "tilfældigt mønster"
Efter at samtlige huller på perronens betonelementer er blevet fuget, bliver taktilsømmene sat ned i hullerne. Som det kan ses på billedet herover, lægger Aarsleff Rail -medarbejderen sømmene i "blandet orden", så de to streger på sømhovedet vender forskelligt og danner et "tilfældigt mønster".
Taktilsøm
På billedet herover ses en spand fuld af taktilsøm. Sømmene er meget rustne, når de bliver lagt. Rusten forsvinder efterhånden som der bliver gået på sømmene.
Der er elastisk fuge mellem betonelementer på letbaneperronerne
På hele strækningen mellem Lundtofte og Ishøj er der brugt ialt 11 km elastisk fuge til samling af betonelementerne.
Samtlige letbaneperroner består af betonelementer
Når alle 29 letbanestationer er færdigbygget, vil der på hele letbanestrækningen være brugt ialt 2625 perronelementer.
Træer i arealet mellem cykelsti og letbaneperron
Som det fremgår af billedet herover er der mellem cykelstien langs Lundtoftegårdsvej ved DTU og Rævehøjvej station plantet træer.
Bus 150S' stoppested
På billedet herover ses bus 150S' stoppested på Helsingørmotorvejen, dér hvor passagerer fremover kan skifte til letbanen ved Rævehøjvej station.