Gå til hovedindhold
Du er her:
Naboinformation

Kom med på foto-rundvisning i det store hul i jorden på Jernbanepladsen

60 tons armering, 250 m3 beton, 25 meter lange jordankre der skal sikre højhuset på Lehwaldsvej, forstærkning af søjlerne under Lyngby Omfartsvej og mange andre spændende detaljer danner ramme om anlæggelsen af letbanen ved Lyngby Station. Ifølge projektchefen er etablering af letbanen her ved Danmarks 8. travleste station en superspændende ingeniøropgave.

I billedgalleriet her på siden fortæller projektchefen fra Per Aarsleff A/S om detaljerne på byggepladsen ved Lyngby Station.

Mange borgere og øvrige forbipasserende oplever sandsynligvis letbanearbejdet på Jernbanepladsen tættest på Viadukten som et kæmpestort hul i jorden fuld af larm, støv og vejarbejdere i orange dragter. Det er det også. Men etablering af letbanen på Lyngby Station er meget mere end det. Blandt andet en superspændende ingeniøropgave, ifølge Gert Dahlin, der er projektchef hos Aarsleff A/S og hovedmanden bag letbaneentreprenøropgaven i Lyngby-Taarbæk kommune.

 

Hovedstadens Letbane har til at opgave at bygge og drive letbanen langs Ring 3. Selskabet ejes af Region Hovedstaden og kommunerne Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Herlev, Albertslund, Rødovre, Glostrup, Brøndby, Hvidovre, Vallensbæk, Ishøj og Høje-Taastrup. 

 

Guidet foto-rundvisning

Kom med projektchef Gert Dahlin på foto-rundvisning i det aktuelle anlægsarbejde på Jernbanepladsen. Læs beskrivelsen under hvert billede - og klik på billederne for at se dem i større format.